21.2 C
Frankfurt am Main
- Advertisement -spot_img

TAG

pro-government

Turkey’s broadcasting watchdog fines stations critical of gov’t $1.84 million in 2021

Turkey’s Radio and Television Supreme Council (RTÜK) imposed TL 21.5 million ($1.84 million) in fines in 2021 on TV channels with critical stances towards...

Pro-government groups own lion’s share of Turkey media scene: report

Pro-government media groups own the overwhelming majority of newspapers, radio stations, TV channels and news websites that have the largest audience in Turkey, the...

CHP member claims party might boycott CNN Türk over pro-government editorial policy

Erdal Aksünger, a member of Turkey’s main opposition Republican People’s Party (CHP), has claimed that the party’s central executive board might decide in favor of a boycott...

Turkey’s TRT gives 10 times more coverage to AKP-MHP alliance than opposition

Public broadcaster Turkish Radio and Television Corporation (TRT) allocated 10 times more election coverage to the Justice and Development Party (AKP) and Nationalist Movement...

Journalist parts ways with pro-gov’t Hürriyet, citing censorship efforts

Ayşe Baykal, who used to write for the Internet edition of the pro-government Hürriyet daily, announced on Monday that she had parted ways with...

Turkey’s Habertürk daily decides to abandon print edition

Habertürk, one of Turkey’s mainstream newspapers, has decided to put an end to its print edition due to a decrease in reader interest in...

Turkey’s biggest media owner dies at 79

Erdoğan Demirören, a media mogul who recently bought Turkey’s largest media group, Doğan Media, passed away on Friday at the age of 79. He had...

Doğan sells book store chain D&R to pro-gov’t Turkuvaz Group

Doğan Holding has sold Turkey’s largest bookstore chain, D&R, to the Turkuvaz Media Group, which is known to be close to Turkey’s ruling Justice...

Latest news

- Advertisement -spot_img
Liked it? Take a second to support Turkish Minute on Patreon!